پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
1897
-
الف
+

بوسنی و مجارستان نمایندگان خود را برای اسکار 2017 معرفی کردند

دو کشور بوسنی و هرزگوین و مجارستان با انتخاب نمایندگان خود، وارد رقابت بهترین فیلم خارجی زبان اسکار 2017 شدند.

بوسنی و هرزگوین با معرفی فیلم «مرگ در سارایوو» و مجارستان با انتخاب «قتل‌ها روی چرخ‌ها» به رقابت اسکار در بخش انتخاب فیلم خارجی زبان وارد شدند.

بوسنی فیلم «مرگ در سارایوو» ساخته‎ی «دنیس تانوویچ» کارگردان برنده‎ی اسکار را به عنوان نماینده‎ی خود در بخش فیلم خارجی‌زبان به اسکار می‌فرستد. این فیلم با اقتباس از نمایشنامه «هتل اروپا» نوشته‎ی برنار هانری-لوی ساخته شده است.

تانوویچ پیش از این در سال ۲۰۰۲ با فیلم «سرزمین بی‌طرف» اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان را از آن خود کرد و اکنون بار دیگر جنگ داخلی بالکان را موضوع فیلم خود قرار داده است. این فیلم محصول مشترک بوسنی و هرزگوین و فرانسه است و پیشتر در جشنوارهی فیلم برلین موفق به دریافت جایزه بزرگ هیات داوران شد.

این کارگردان سال  ۲۰۱۳ نیز با فیلم «بخشی از زندگی قراضه جمع‌کن» به فهرست نهایی نامزدهای بخش فیلم خارجی‌زبان اسکار راه پیدا کرد.

مجارستان نیز کمدی سیاه «قتل‌ها روی چرخ‌ها» ساخته‎ی «آتیلا تیل» را به اسکار معرفی کرده است. این فیلم نخستین بار در جشنواره‎ی بین‌المللی کارلووی واری به نمایش درآمد و روایت‌گر زندگی دو جوان معلول است که وارد شبکه‎ی جنایتکار بالکان می‌شوند.

گفتنی است، تاکنون بلژیک، کره جنوبی، آلمان، عربستان، کرواسی، استرالیا، رومانی، کوبا، ونزوئلا، گرجستان و سوییس نمایندگان خود را برای رقابت در جوایز اسکار امسال به آکادمی معرفی کرده‌اند.

ا.ا

نظر شما
ارسال نظر